Style Switcher

Layout options
  • Boxed Layout
  • Full Width Layout
Primary Color

Pengurusan Sokongan

Helpdesk

• Merekod aduan ICT melalui web/mail/ telefon/sistem/kaunter/webchat/forum

• Sebagai 1st level support. Menerima aduan daripada web/mail/phone/sistem/forum 

• Menjadi perantara forum dalam ecomm berkaitan dengan ITsahaja.

• Memberikan langkah penyelesaian yang mudah kepada warga UMK (e-Knowledge/ Website CCI)

• Menyalurkan aduan kepada teknikal (level 2 dan level 3) sehingga selesai aduan dan dapatkan maklumbalas pengguna

• Menjalankan hari bertemu pelanggan dan kajian kepuasan pelanggan

• Pemantauan rangkaian dan interconnection semua kampus

• Mendapatkan maklumbalas pengguna

 

Pengurusan Desktop dan Perisian

• Menyediakan dan memantau System Komagi (sistem sewaan komputer)

• Menyediakan sistem pengurusan software

• Memastikan semua polisi dan peraturan ICT dipenuhi

• Pemantauan makmal komputer

• Menjalankan urusan bengkel baikpulih komputer di semua kampus

• Membantu menyediakan draf semua polisi berkaitan desktop & software

• Pengurusan dan penyeliaan sistem anti virus Universiti

Pengurusan Aset dan Inventori

• Membantu pegawai aset dan CCI dalam pengurusan aset & inventori CCI

• Menyelia peralatan pinjaman gunasama dan melakukan penyelenggaraan

• Memastikan penyelenggaraan aset & inventori berkala di lakukan di CCI

• Mengurus, menyelia dan membantu dalam aktiviti 5S

• Menjalankan tugas-tugas audit ruang di semua kampus bagi CCI.

• Membantu menyelenggara fail perolehan yang berkaitan aset & inventori

• Membantu menyediakan data dalam sistem pengurusan aset dan inventori Universiti

 

PERKHIDMATAN KAUNTER ICT

AHAD - RABU

8:00 AM - 5:30 PM 

KHAMIS

8:00 AM - 4:0PM 

JUMAAT, SABTU , CUTI UMUM 

TUTUP

 

Pelawat

0006061
Hari Ini
Semalam
Minggu Ini
Minggu Lepas
Bulan Ini
Bulan Lepas
Keseluruhan
47
22
186
238
912
1199
6061

Forecast Today
72

33.00%
41.33%
7.19%
0.45%
1.06%
16.98%