1) Pusat Khidmat Kepakaran ICT
- Pembangunan Profesonal ICT
- Penyelidikan, pembangunan dan Inovasi
- Perkhidmatan kepakaran ICT dan operasi
2) Perancangan dan pembangunan strategik ICT
- Perkongsian bidang kepakaran daripada industri dan akademia
- Mengawal selia dan mengurusetia jawatankuasa di bawah ICT
3) Mekanisma penjanaan pendapatan ICT
- Menawarkan latihan ICT, khidmat rundingan bagi memenuhi keperluan modal insan dan peningkatan kompetensi
4) Kerjasama kepakaran akademik dan professional dalam bidang ICT
- Libatsama kepakaran dan pengalaman akademik dan industri dalam pembangunan dan peningkatkan perkhidmatan ICT Universiti
5) Meningkatkan kualiti perkhidmatan ICT
- Penggunaaan teknologi terkini dalam menyokong proses bisnes Universiti
- Melaksanakan penanda aras dalam kalangan agensi atau industri
6) Maklum Balas/Pertanyaan/Cadangan
- Mengesahkan penerimaan aduan, cadangan dan/atau pertanyaan berkaitan perkhidmatan ICT dalam tempoh 24 jam. Mengambil tindakan terhadap aduan, cadangan dan/atau pertanyaan berkaitan perkhidmatan universiti tidak melebihi lima (5) hari bekerja